درک احساسات

درک احساسات کودکان

درک احساسات کودکان و اهمیت کنجکاوی و علاقه

بسیاری از ما ممکن است در ابتدا فکر کردن به عنوان یک احساس را در نظر نگیریم. با این حال ، روانشناس کودک و متخصصان کودک ، اکنون علاقه را به عنوان یک احساس اساسی احساس می کنند. احساسی که مشوق و هدایت تعامل ما در جهان است. کنجکاوی و شگفتی، چنان که در شور و شوق کودکان خردسال و بنابراین بخشی از جذابیت آنها مشهود است، عباراتی از این احساس اصلی انسانی است.

علاقه برای سلامتی عاطفی در دوران کودکی بسیار مهم است و در کل زندگی همچنان حیاتی است. بدون علاقه ، هیچ کنجکاوی ، کاوش و یادگیری واقعی وجود ندارد. علاقه تنها احساسی است که می تواند تلاش های سازنده یا خلاقانه طولانی مدت را حفظ کند. جهت افزایش این مهارت می توانید از مشاوره فردی نیز کمک بگیرید.

درک احساسات

۱۰ راه برای درک احساسات کودکان و قدرت یادگیری بازی

بازی وسیله ای برای کودکان است تا آنچه را که می بینند، فکر می کنند و احساس می کنند، حس کنند. این فرصت را به آنها می دهد تا خودشان را بیان کنند که این یک بخش اساسی در رشد جسمی، فکری و عاطفی کودکان است. کودکان اغلب می توانند با احساسات خود مقابله کنند و این ناامیدی می تواند به رفتارهای دشوار منجر شود. این مهم است که والدین نقش مهمی در رشد عاطفی فرزند خود داشته باشند و در صورت ابراز خشم ، غم و اندوه و سرخوردگی به روشی سالم کودکان را رهبری کنند و آموزش های لازم را به فرزندان خود بدهند.

در دوره رشد ، کودکان بینش و درک بیشتری از احساسات نشان می دهند – هم احساسات خودشان و هم دیگران. با این حال ، در مورد اثربخشی برنامه های آموزشی با هدف بهبود درک کودکان از احساسات ، اطلاعات کمی وجود دارد.

  1. اهمیت بازی در زندگی کودک را نمی توان دست کم گرفت. بازی مهمترین کار کودک است.
  2. بازی به کودکان کمک می کند تا اعتماد به نفس و مهارت های خوب اجتماعی را پرورش دهند. همچنین یک عنصر مهم در بهبود مهارت های حرکتی کودک ، توانایی های حل مسئله و کمک به رشد جسمی و فکری است.
  3. آیا می توانید به عنوان والدین ، ۲۰ دقیقه در روز را صرف بازی ، گوش دادن و صحبت با فرزند خود کنید؟
  4. وقت گذاشتن برای فرزندانتان یکی از وظایف اصلی شما است. زیرا با این کار شما به رشد جسمی و روحی آنها کمک می کنید.
  5. توانایی ما در احساس و ابراز احساساتمان به ما کمک می کند تا با دنیای اطراف خود در ارتباط باشیم و از طریق احساسات خود به روش سالم کار کنیم.
  6. كودكان با توجه به مقدار مناسب حمايت، غم و اندوه خود را کاملاً ابراز خواهند كرد. کودکان و نوجوانان احساسات و نحوه بیان و ابراز احساساتشان را از والدین و اعضای خانواده خود می آموزند.
  7. برای حفظ امنیت ما به ترس نیاز داریم. اما اگر کودکان بیش از اندازه ترس داشته باشند، قادر به ایستادن در مقابل خود یا بیان احساسات خود نخواهند بود. مهم است که به کودکان نشان دهیم که احساس ترس طبیعی است. انجام این کار ، باعث افزایش مهارت ابراز و کنترل احساسات در فرزندتان می شود.
  8. كودكان به مرزهایی كه در اطراف ترس و عصبانیت وجود دارد احتیاج دارند، همچنین به چیزهای خوب احتیاج دارند.
  9. انگیزه طبیعی کودکان این است که وقتی احساس عصبانیت می کنند از بین بروند. بزرگسالان باید بتوانند به کودکان در مدیریت و ابراز خشم خود به روشی سالم کمک کنند.
  10. کودکی که عصبانیت بسیار کمی دارد ممکن است در معرض زورگویی باشد .
  11. کودکی که بیش از حد عصبانیت ابراز می کند ممکن است قلدر شود و در مدیریت احساسات بدون مشکل تهاجمی و حتی خشونت مشکل داشته باشد. این امر می تواند کودک را در روابط سالم دشوار کند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *