پدر و مادر مدرن

چگونه یک پدر و مادر مدرن باشیم

همه ما می خواهیم بهترین والدینی که می توانیم برای فرزندانمان باشیم اما اغلب توصیه های متضاد در مورد نحوه پرورش فرزندی با اعتماد به نفس ، مهربان و موفق وجود دارد .

در تمام دوران محوریت پرورش فرزند ، مهم است که بر تعادل در اولویت ها ، مسئولیت های مسئولیت پذیری و توجه سریع به نیازهای فرزندان ، سایر اعضای خانواده و خود متمرکز شوید. والدین مدرن از اینترنت بیشترین استفاده را می کنند و البته هیچ مرجع ثابتی وجود ندارد اما در پروش فرزندشان بسیار دقیق و حساس هستند. دشوار است بدانید به چه کسی یا به چه چیزی اعتماد دارید. در اینجا ، ما در مورد چگونگی کمک به فرزندتان بزرگ شدن، صحبت خواهیم کرد تا فردی باشد که واقعاً دوست دارید، بدون اینکه خود را در این روند از دست بدهید.

پدر و مادر مدرن

سبک فرزند پروری شما

خبر خوب: هیچ روش صحیحی برای بزرگ کردن کودک وجود ندارد. منظور این است که هیچ روش مشخصی برای همه بطور یکسان وجود ندارد.

تحقیقات به ما می گوید که برای بزرگ کردن کودک خودکام با اعتماد به نفس بالا ، راهی مؤثرتر از اقتدارگرایی مؤثر است. شما می خواهید فرزندتان به جای ترس از شما ، به شما گوش کند ، احترام و اعتماد داشته باشند. شما می خواهید حامی باشید ، نه مانند والدینی که چشم بسته از خواسته های کودکشان پیروی می کنند.

همه این موارد آسان به عنوان اهداف تعیین می شود ، اما رسیدن به آنها دشوار است. چگونه یک راه تعادل مناسب پیدا می کنید؟

با رشد فرزندتان ، چالش ها تغییر خواهد کرد و ممکن است تفکر شما تکامل یابد ، اما رویکرد شما باید سازگار ، محکم و دوست داشتنی باشد. به کودک خود کمک کنید تا از طریق تجربه یاد بگیرد که تلاش برای ایجاد اعتماد به نفس است و به شما در یادگیری مقابله با چالش ها کمک می کند. انتظارات خود را در مورد آنچه فرزند شما قادر به انجام آنها به صورت مستقل است انجام دهید ، خواه کودک شما خوابیدن در شب را یاد می گیرد، کودک نوپایی که به کنار گذاشتن اسباب بازی ها کمک می کند، یا کودک بزرگتر که بتواند درگیری را حل کند، مدیریت کنید.

به یاد داشته باشید ، هیچ راه درست برای بزرگ کردن کودک وجود ندارد. تمام تلاش خود را بکنید ، به خودتان اعتماد کنید و از زندگی خود لذت ببرید.

تربیت کودک

رعایت مبانی

نگرش سالم شما نسبت به خواب ، غذا و نظم و انضباط روی فرزندان شما از مهمترین راهها تأثیر می گذارد.

چگونه کودک را بخوابیم

از همان ابتدا ، نوزادان در الگوهای خواب بسیار متفاوت هستند و والدین نیز از نظر نحوه مقابله با خواباندن آنها در شب روش های متفاوت دارند . مهم ترین نکته این است که آنها آرام بخوابانید. گاه والدین در کلاس های آموزشی و یا روانشناس کودک نحوه خوابیدن کودکان را آموزش می گیرند. یاد می گیرید که چطور به کودکان و نوزاد خود یاد بدهند زمانی که شب بیدار می شوند مجدد بخوابند. در اصل والدین کمک می کند تا آنها مهارت راحتی و استقلال کسب کنند.

در مورد کودکان بزرگتر ، قوانین پیرامون خواب واضح تر است: دستگاه ها را خاموش کنید ، چراغ را خاموش کنید…و دیگر موارد علائم آماده شده برای خواب است. ایجاد روالهای منظم در زمان خواب و الگوهای خواب مداوم ، با بزرگتر شدن كودكان از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند و انتظار می رود در ساعات مدرسه بیدار و هشیار باشند. به طور منظم خواب کافی، تغذیه مناسب و استراحت کافی، به عملکرد تحصیلی کودکان و همچنین رفتارهای اجتماعی آنها کمک خواهد کرد.

چگونه کودک خود را تغذیه کنیم

در درجه اول هیچ چیز جز تغذیه فرزند شما اساسی تر برای پرورش فرزند وجود ندارد. در حال حاضر متخصصان اطفال برای شش ماه اول تغذیه انحصاری با شیر مادر را توصیه می کنند و سپس به ادامه شیردهی به همراه غذای کمکی ادامه می دهند. با معرفی طیف وسیعی از غذاهای تغذیه کنید. با بزرگ شدن كودكان ، انتخاب و تصميمات چند برابر می شود. که سال اول خوردن غذاهای جامد ، از ۶ تا ۱۸ ماه ، در واقع می تواند زمان بسیار خوبی برای دادن طیف وسیعی از غذاها برای طعم دادن و امتحان کردن باشد و با ارائه سلیقه های مکرر ، ممکن است متوجه شوید که کودکان دامنه های غذایی خود را گسترش می دهند. اما خوب است که تمامی میوه ها سبزیجات و غذاهای جامد مناسب را بخورند.

رسوم مذهبی

همه والدین به صورت مشترک آرزو دارند فرزندان خوبی را پرورش دهند. شما مطمئناً به اینكه فرزند شما با دیگران چگونه رفتار خواهد كرد، اهمیت می دهید. در برخی از خانوارها ، مشارکت منظم در یک شیوه مذهبی راه برای خانواده بازمی گذارد تا ارزش های آن را تأمل بخشد و به والدین اجازه می دهد تا به فرزندان خود بگویند که این عقاید توسط اعضای یک جامعه گسترده که فراتر از خانه آنها است ، برگزار می شود.  آداب و رسوم و سنت هایی که بخشی بزرگی از آداب و رسوم دینی هستند، می تواند خانواده ها را از راه های معتبر کمک کند. پرورش فرزند با آموزش های دینی توسط روانشناس خوب توصیه می شود.

نحوه انضباط

كودكان كوچک اساساً غیرمولد هستند و بخشی از شغل والدین به ناچار شامل یک مقدار معین كار اصلاحی است. در مورد کودکان نو پا ، شما باید صبر و پشتکار داشته باشید ، که روش دیگری برای گفتن است که شما باید بارها و بارها همان قوانین را بیان و اجرا کنید. هر زمان که احساس کردید کودک شما در حال کنترل نیست ، یک نفس عمیق بکشید.

حواس پرتی تکنیک خوب دیگری است. اگر نتوانید رفتار را تغییر مسیر دهید و از نبرد دوری کنید ، لازم نیست هر بار که یک کودک کوچک بدرفتاری کند ، شما پیروزی اخلاقی کسب کنید. پیام کلی انضباطی به فرزندان خردسال این است که شما این رفتار را دوست ندارید ، اما شما کودک را دوست دارید پس لازم است گاهی تغییر مسیر دهید.

قلدری در کودکان

قلدری

شما می توانید برای کمک به فرزندان خود در مدیریت قلدری و درگیری قدم بردارید، و هنگامی که می دانید با کدام یک از این دو مورد می خواهید به آنها رسیدگی کنید ، بهتر می توانید تصمیم بگیرید. خوشبختانه ، بیشتر اتفاقهای که در بین کودکان اتفاق می افتد ، در حقیقت درگیری است نه قلدری. اگر کودکان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند ، مهم است که به آنها اطمینان دهیم که آنها سزاوار حمایت هستند ، و باید یک بزرگسال را نسبت به آنچه اتفاق می افتد هشدار دهند. علاوه بر این ، شما می توانید به فرزندان خود یادآوری کنید که اگر کودک دیگری مورد آزار و اذیت واقع شود ، نمی توانند به طور منفعلانه در کنار یکدیگر بایستند. صرف نظر از این که فرزند شما ممکن است در مورد شخصی که مورد هدف قرار گرفته چه احساسی دارد ، می توانید انتظار داشته باشید که او حداقل یکی از سه کار را انجام دهد: مقابله با قلدر ، مقابله با قربانی ، اطلاع به یک فرد بزرگسال.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *