Sexual Divorce

طلاق عاطفی یا طلاق خاموش

طلاق خاموش چیست؟

طلاق عاطفی مکانیسمی روانشناختی است که برخی از همسران وقتی احساس می کنند ازدواج آنها تهدید سلامت روحی روانی شده از آن استفاده می کنند. وقتی خود را از نظر عاطفی از همسر خود جدا کنید، احساسات خود را از ازدواج جدا کرده اید. برای برخی از همسران این اتفاق قبل از طلاق می افتد. به عبارتی اولین قدم حذف روابط جنسی بین زوجین است.

بیشتر طلاق ها یک طرفه هستند. خیلی به ندرت یک زوج بنشینند و تصمیم بگیرند با هم طلاق بگیرند. معمولاً همسری که قبلاً او را از نظر عاطفی از ازدواج جدا کرده است خواستار طلاق است. آن همسر یک “طلاق عاطفی” را پشت سر گذاشته است و اکنون قصد دارد به طور قانونی از همسر خود جدا شود. زوجین در اکثر مواقع بعد از طلاق خاموش اقدام به مشاوره طلاق می کنند.

Emotional Divorce

نوع روابط در طلاق عاطفی

برخی از همسران سالها قبل از درک اینکه طلاق راه حل است ، سالها با احساس فاصله عاطفی مبارزه می کنند. یک همسر دور افتاده به دلایل مختلف ممکن است از نظر عاطفی جدا شود. متداول ترین جدا شدن عاطفی از ازدواج و همسر ، روشی مؤثر از نظر ذهنی است که به همسر اجازه می دهد وقتی احساس می کند صدمه دیده است ، مرزها را حفظ کند.

طلاق عاطفی از همسر ، به فرد کمک می کند در صورت مواجهه با آنچه احساس می کند ، یک وضعیت عاطفی خواستار باشد ، احساس یکپارچگی روانی را حفظ کند. اساساً ، طلاق عاطفی برای بعضی از افراد قبل از طلاق قانونی به وجود می آید زیرا آنها احساس نیاز به عقب نشینی و محافظت از خود در برابر مشکلات ازدواج را دارند.

مراحل عاطفی طلاق چیست؟

۵ احساسات متداول وجود دارد که افراد در طی طلاق تجربه می کنند. از آنها غالباً به عنوان ۵ مرحله اندوه یاد می شود. این موارد شامل انکار ، عصبانیت ، چانه زنی ، افسردگی و پذیرش است. طبیعتاً ، اینها به احساسات ظریف تری گسترش می یابند که بسته به شرایط شما متفاوت است. تمامی مشکلات ذکر شده با مشاوره فردی به راحتی قابل حل هستند.

همسری که پس از طلاق قانونی برای مقابله با احساسات خود باقی مانده است، معمولاً به عنوان “همسر بی تفاوت” گفته می شود. مهم نیست كه در چه نقشی خود را بازی می كنید، باید تا پایان ازدواج خود را بفهمید و خود را به عنوان یک فرد جداگانه مشاهده کنید و دیگر زن و شوهر نباشید.

Sexual Divorce

واکنش های همسر بی تفاوت در برابر طلاق عاطفی

  • شوکه شدن. او نمی دانست که در ازدواج مشکلی وجود دارد.
  • به دنبال راه هایی برای نجات ازدواج هست.
  • چسبان می شود، اغلب التماس می کند و به دنبال فرصتی دیگر است.
  • رفتارهای عجیب و غریب از قبیل سخاوت و آزار و اذیت را به نمایش می گذارد.
  • احساس اضطراب و ترس از آینده و مجرد بودن مجدد.
  • هر کاری را امتحان می کند تا روند طلاق را به تأخیر بیندازد و به ازدواج و همسرشان بپیوندد.

کنترل خود را بر احساسات کنترل کنید

غریزه اساسی همسر بی تفاوت، کنترل اوضاع است. آنها نتوانستند علائم هشدار دهنده را ببینند ، و نمی دانند چگونه به طور موثر پاسخ دهند. در نتیجه ، آنها به روش هایی پاسخ می دهند که همسر دور افتاده را از نظر عاطفی دور می کند.

آنها می خواهند کاری انجام دهند یا بگویند که همسر خود را از نظر عاطفی به عقب برگرداند. به دلیل ترس و درد عاطفی که همراه با از دست دادن شخصی است که دوستش دارند، همسر بی تفاوت در اغلب موارد باعث ایجاد درگیری در طول طلاق می شود که غیر ضروری است.

درک این نکته مهم است که همسری که قبلاً او را از ازدواج جدا کرده است، شخص بدی نیست.. آنها به دنبال فرار از وضعیتی هستند که باعث درد و رنج آنها می شود. این ممکن است باعث شود که آنها نسبت به شوک و درد همسر خود در مورد آنچه که به نظر می رسد سرد و ترسناک باشد پاسخ دهند.

خلاصه

خواسته ها و نیازهای آنها را نمی توان با رفتار غیرعقلانی و عجیب کنترل کرد. بهترین کاری که یک همسر بی تفاوت می تواند انجام دهد این است که با این واقعیت کنار بیاید که آنها فقط بر احساسات خود کنترل داشته باشند. تمرکز بر کنترل احساساتشان به آنها کمک می کند تا در فرآیند جدا شدن عاطفی از همسر خود، یکنواخت حرکت کنند. به این معنی که، آنها راحت تر می توانند راه خود را از طریق روند قانونی طلاق پیدا کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *